Strangeness and charm
1
2
3



Bye 2013, Hello 2014
♣ 0


بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم

Assalamualaikum kepada pembaca-pembaca yang sudi membaca post dalam blog aku yg buruk yang belum repair untuk menjelang tahun baru ni .. hehe .. btw aku lah owner blog ni but no FAKE, sbb apa aku ckp "NO FAKE" kerana aku tidak pernah meng-upload gambar aku ke dlm belum aku sendiri, sbb aku takut gambar aku dicuri #LOL dan secara automatiknya mesti ade segelintir pembaca-pembaca yg membaca post aku ni menganggap aku ni FAKE XD .. tak ape aku tak kisah orang nak cakap ape pom *Ade aku kesah ? ahahakk .. Oleh kerana dah dekat setahun jugak lah aku biarkan blog aku tanpa post-post aku yg menyakiti hati org, dan lebih kurang setahun jugaklah aku tak pernah nak ambil cares pom psl blog aku ni disebabkan aku tak ada kelonggaran dan keluangan waktu kerana busy dengan exam, kerja kursus, study, note-note yang perlu disiapkan dan etc .. Bila jer masuk tahun 2013, aku terus busy dengan thesis form 6, alahh! aku kan budak sekolah lagi form 6 katakan yg selalu dipandang rendah oleh segelintir masyarakat di luar sana tu. Actually i don't care about that, their view we can't oppose.. Then, aku busy punyalah busy, sampai cikgu naik angin, ped up, stress apa semua.. finally aku dapat siapkan benda tu dengan sempurna. Markah pun cikgu bagi cantik-cantik sapa tak suka kan .. Dalam masa setahun jugak lah banyak pengalaman yg aku dapat dan azam tahun 2013 pun dapat aku capaikan dgn perfect :) salah satunya aku berazam nak hilangkan jerawat dan parut-parut kat muka, haha and see syukur alhamdulillah semua parut dan jerawat hilang dan pada masa yang sama aku jadi salesgirl kt kengkawan aku yg ingin cantik and vogue seperti ku, eleh chewahh! aku sempatlah tolong jual produk-produk kecantikan especially ainaa .. thank ainna because you became my regular customer.

Time sem 3, aku rasa sem ni paling busy sekali drpd sem 1 dan sem 2.. penat weh, buat lawatan untuk kajian tanah runtuh lagi.. btw masa sem 3 lah ada exam yg aku tunggu utk menamatkan zaman persekolahan, akhirnya aku dah tamat jua. Baju sekolah aku still simpan umi cakap"Buat kenangan" .. time exam pula, punya lah susah soalan time tu aku sebut je nama Allah.. memang tak tahu nak buat ape.. And lepas jer habis exam aku terus plan nak cari kerja tut tut tut elly cakap kat kfc nak pakai sorang jer pekerja, so aku kena cari job tu dgn sendirilah, sampai satu masa aku der wechat msg dgn little girl yg cuit miut ni iaitu cik farin, ckp punya ckp aku rasa mcm excited, hope aku dptlah kerja kt mama dia.. :"(, memang aku target aku kerja bulan satu tp hari ni dah 31 dis .. ayoyoyo mcm mane ni, aku memang berharap sangat dgn kerja tu.. #Hope dapat X( risau sungguh ler mcm ne lah aku nk dpt duit.. jgn mengeluh berdoalah kepada yg satu ..

Psl kawan .. erm no comment sbb semua kadang2 menyakitkan hati .. sorry kalau terasa tak mention nama sesiapa ko pehal *lidah di langit .. kecuali @Aeda @Ira @Nina @Sarinie @Nina @Tem-tem..
Aku pom tak suka ada kawan time susah cari time kita susah tak leh tolong kita, bila senang campak kita mcm tin buruk.. Oh come on. and one more thing aku tak suka ada kwn pilih kasih, mentang-mentang ada yg pandai beralih kepada dia, uhh kuno punya otak ..tahun 2013 banyak kali aku termakan hati mcm dgn As' dia pun byk termakan hati dgn sikap kwn2 sekeliling sampai satu saat dia msg, aku pula kena sejukkan keadaan .. redha jer lah moga-moga perkara sedemikian tak berulang sekali lagi..Tengok @Aeda and @Ira walaupun kenal 3 bulan kt PLKN tapi still ingat aku rindu aku walaupun dorang sekarang dah buat DEGREE okay. tp ade kwn yg xde degree pom berlagak nak mampos.. sorry :P .. hurmm xtau nak cakap ape, aku harap tahun 2014 aku dpt kwn baru ..

So, esok dah masuk tahun 2014, aku harap sekarang adalah JOB .. JOB, JOB and JOB .. moga-moga dapatlah ye ..

Tahun 2013 banyak memberi pengalaman pahit dan manis utk ku, tahun 2014 pula aku harap dapatlah melanjutkan pelajaranku ke peingkat U.. insyaAllah kalau ada rezeki .. dan harap harap juga dapat kerja untuk kumpul duit :)

Walaupun kita tak meminta, tapi Allah tahu apa yang kita mahukan.. Ingatlah Allah itu maha kaya, maha pemurah dan maha penyayang .. :) 


Salam, fatin




◄ older

newer ►