Strangeness and charm
1
2
3



I'm not crazy to say is not really !
♣ 0


بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
Assalamualaikum,selamat petang dan salam jumaat kepada muslim dan muslimah ( Jumaat merupakan hari bagi segala penghulu hari ).. Tak lupa kepada kawan-kawan yang non-muslim *Hello .. :D
Kenapa aku tetiba je update post ni, mesti aku ade citer kan nak diceritakan disini.. kalau tak! lambat lagi aku nak buka blog aku yang masam sakai ni.. *grhh..
Awalan bebicara aku tak jugak melepaskan untuk mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan seperjuangan aku.. *bila masa kengkawan aku bagi sokongan.. hampek siot belake :P *annoying
Mahupun Ustaz azhar Idrus menyatakan sedemikian, "Memuji wajah seseorang ibarat kita memuji ciptaan Allah. Menghina wajah seseorang ibarat kita menghina ciptaan Allah .... " Apatah lagi Nabi Muhammad kita wahai kengkawan..
Sememangnya kita tak boleh menghina ciptaan tuhan terhadap orang lain mahupun diri kita sendiri.. Sepatutnya kita mensyukuri nikmat kesempurnaan hidup yang telah tuhan berikan, tak juga kepada tubuh badan yang sedikit pom tiada cacat cela yang Allah s.w.t berikan.. *syukur, tetapi pada hari ini, orang tua cakap-- dunia hendak kiamat, mungkin tidak dimaksudkan dengan keadaan bencana seberikutan.. hanyalah memberi ingatan kepada golongan yang masih muda dan tua.. kerana sekarang manusia sudah pandai mengubah-ubahkan ciptaan tuhan terhadap diri mereka.. Bukan sahaja sekarang ia berlaku di zaman puluh-an
dulu ,benda ini sudah pom berlaku ke ats diri manusia itu sendiri.. Tak usah lah kita membuat perubahan sedimikian kerana ramai lagi yang tidak sempurna melainkan kita .. *Ramai lagi wahai kengkawan..

Mungkin semalam seorang hamba Allah ni tidak tahu apa yang aku sampaikan di laman sosial (FB), mungkin cara ku kasar dan sebagai.. tapi kita harus memberi nasihat secara memerli kepada orang yang sudah tahu yang mana baik mahupun yang mana buruk .. Dan bukan memberi nasihat kepada budak2/kanak2 yg tidak tahu apa2 setelah dilahitkan ke bumi/dunia.. Sedangkan ulama sendiri menasihat sekarang sindiran kerana sekadar mengingati melalui hati.. * apa aku yang mencarut pepetang mcm ni.. betol kea tak aku ni.. ** sakit kepala doe.. !!


E N D



◄ older

newer ►