Strangeness and charm
1
2
3



Hidupku Celaru ...
♣ 0



بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
Assalamualaikum, dan selamat petang dah pun nak malam. Alhamdulillah sampai ke hari ini aku masih lagi bernyawa dan tidak ada sebarang kesulitan yang tak diingini berlaku, Lagi pun perut sudah kekenyangan  diisikan dengan rezeki yang diberi oleh-Nya .. Sesudah solat maghrib aku macam ada magnet yg tarik aku ke meja komputer, then sign up blogging, apa lagi update enteries lah jawab nya. Sememangnya sudah lama aku ingin mengepost kan stories aku ni, apa kan daya internet lembap mcm siput, harap je gune P1 4G, tp sama je dgn berukband ..

Ok, title post kita pada masa ini adalah "Hidupku Celaru" maksudnya hidup aku ni macam serabut je 2 3 4 5 6 hari ni, di sebabkan peragai stuff di tempat kerja, aku mimpi result aku , dan sebagainya .
"Hidupku Celaru" ini bukan lah kehidupan seseorang itu terdapat dalm golongan yang susah,daif,sosial yang tak bertamadun, miskin, benggong jahanam dan sesama waktu dengannya. "Harap tuan dan puan, datin dan dato'/datuk, Tan sri dan Datin sri, nenek, atuk, ayah ,emak, kakak, abang , mak cik , pak cik dan segala anak beranak kaum Hawa dan Adam, harap anda dan anda semua jangan di salah ertikan tajuk saya tersebut.. sekian  ..."

Namun begitu kita straight to the point here, dah dua minggu aku part time dekat sesebuah butik yang ter'femes dan lagi femes.. kerja kat situ okey, so far so good lah then tiada kerja2 yang terlalu penat, kerjanya relax shj, gajinya agak berpatutan lagi patut. So, kat sini kita nak cerita lah sikit kan, kalau kat tempat kerja kita memang tidak dapat lari daripada stuff yang bonggok dan lagi kebenggongan.. Aku ni memang lah kan kalau tempat baru kita berasa kekekokan itu datang dengan sendiri disebabkan kita tidak berapa terbiasa di tempat yang baharu di lihat dan lagi di geruni di situ . Ada lah minah ni, nama dia Farhah *bukan nama sebenar tapi nama dia lah jugak* tunjuk lah kehebatan dan kekuasaan lagi kepandaian yang dia ada, bercakap nampak mcm berpengalaman dan mcm dah kerja dh lama tapi bila tanya orang kanan bos, baru sebulan je kerja kat situ, Hamprak !! Dan pelbagai yang aku dgr cerita yang tak berapa nak syok dari beliau, mula dari itu diri ku mula berjaga-jaga * Save and Sell .. opsss ~!! NO!! NO!! hahaha ..
By the way, minah nie selalu jee tengok kesalahan orang dan komplain kerja orang mcm lah dia buat kerja perfect sangat, dah lah berpakaian mcm orang tak tahu nak jaga adab berpakaian then bau badan mcm bawang duk kat dapur .. bonggok !!

So, hari seberikutan nya, ada lah rombongan Datuk-datuk jabatan kesihatan datang, masa tu adalah sedikit jamuan kecil diadakan, so makanan masa tu byk lah yang lebih, jadi Si Orang Kanan Bos ni dah kata "Makan tu biar lah ingat orang belakang, kalau makanan tu nak buat balik nanti ada lebih baru kita buat balik " .. maka dgn itu, aku masuk lah dapur time makan second round, mula-mula aku memang tak nak masuk tapi dipaksa oleh Si kakak ni, so terpaksalah .. *Cek Line Katakan .. ok time mkn dan mkn, aku pun dah kerja si minah memang byk gila ar mkn, pah tu kate kat aku mkn byk tapi dia tak sedar .. mcm sial , masa tu dia pun terangkat lah tangan dia mengambil buah limau yang dihiris untuk di bawa pulang, kan tadi dh kata mkn tu biar ingat orang belakang tapi dia degil, sampai lah aku habis time mkn aku pergi repot kat PA bos, mane tak marah nya PA bos ni, gilaa la weii, sampaikan Si Farhah ni tersenyap dan lagi tersedup kerana di bidas oleh kata-kata si PA bos ... hahahaha ( jahatnya aku )

Sampailah hari ni Si Farhah ni tak bercakap sepatah pun dgn aku, then petang tadi dia ada mengumpat pasal aku, dia kata : "aku ni sombong, sebab bos lantik aku jaga duit" woi !! bantak apa hang nak cakap macam tu kat aku .. mcm kau tu bagus sangat ?? !!
Sekian smpai disitu sahaja .. :)

Bilalah result nak keluar, asyik mimpi bukan-bukan je pasal result .. Ya allah, dgr lah doa dan rintihan hamba mu ni Ya Allah . Sesungguhan aku ini hanya hamba yang lemah, hanya kau sahaja memberi keberkatan keatas keputusan ku nanti Ya Allah. Amin..
OffLine sebulan ye sayang sebab bulan 12 tak nak bayar bil internet .. wassalam :D



◄ older

newer ►